یک حرکت سفید ، چند حرکت سیاه ، نحوه ی بازی هیأت شطرنج ما !؟

پایگاه همدان شطرنج

( ای کاش راه تعامل دیگری جزء بیان این مطالب در یک رسانه ی جمعی وجود داشت )

در حالی که اکثر مسئولین ارشد هیأت های شطرنج سایر استان های کشور ، نهایت تلاش خود را بکار می برند تا به هر مناسبت کوچک و بزرگی ، یک دوره مسابقات شطرنج در شهرشان برگزار کنند ، مسئولین محترم هیأت شطرنج استان همدان ، در اقدامی متفاوت و کم نظیر به هر بهانه کوچک و بزرگی مسابقات موجود در تقویم ضعیف مصوب خودشان را هم تعطیل می کنند ؟!


بنا به دلایلی که در آینده نزدیک ، در یک مطلب خبری جداگانه توضیح خواهیم داد ، این طرز رفتار مسئولین تصمیم گیرنده ی هیأت محترم شطرنج استان همدان ، هیچ ربطی هم به داشتن یا نداشتن بودجه ندارد ؛ چون در سال جاری و با اتخاذ روش متحیر کننده ای که مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان در پیش گرفته اند ؛ هر فعالیتی شطرنجی که در محدوده ی استان همدان برگزار میگردد ، نه تنها هزینه ای برای هیأت شطرنج ندارد ؛ بلکه با سود خالصی تقریباً معادل صددرصد نیز همراه است ؟!

(تعجب نکنید ، به زودی در اینباره بیشتر خواهیم گفت)

با آنکه هنوز جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان ، خاطره ی تلخ برگزاری مسابقات شطرنج سریع هفتگی در نوزدهم ماه مبارک رمضان !

( برخلاف همه هیأت شطرنج های سراسر ایران )

و تعطیلی سه هفته ای مسابقات شطرنج سریع هفتگی به بهانه ی غیر منطقی ، از جمله : همزمانی این مسابقات با شب یلدا !

( باز هم برخلاف دیگر هیأت ها و حتی برخلاف تقویم مسابقات مصوب خودشان )

و همچنین لغو پی در پی مهمترین مسابقات شطرنج استان همدان ، از جمله : جام بین المللی ابن سینا ، جام کشوری ولایت و مسابقات قهرمانی باشگاهای استان همدان در سال جاری ( برخلاف خواسته کل جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان ) را از یاد نبرده اند و حتی اعتراض خود را با عدم شرکت در اکثر فعالیت های هیأت محترم شطرنج استان همدان ، بالخص در سال جاری ، عملاً نشان داده اند !

هیأت محترم شطرنج استان همدان در اقدام تاسف برانگیز دیگری ، با انتشار اطلاعیه ذیل در سایت رسمی اش دو مسابقه ی مهم شطرنج همدان را به علت برگزاری یک مسابقه ی شطرنجی مهم و اما محدود دیگر ، تعطیل نمود ؟؟؟

( آنهم بدون هیچ توضیح قانع کننده ای به مثابه روال دائمی در دیگر موضوعات گذشته )

لذا پایگاه همدان شطرنج با نکوهش شدید این موضوع غیر منطقی

چند سوال در مورد اطلاعیه فوق که در سایت متعلق به هیأت شطرنج استان همدان ( مادشطرنج ) منتشر شده است ، دارد که بدین وسیله به استحضار جامعه ی بزرگ ورزش شطرنج استان همدان می رساند :

سوال اول : رابطه میان جدول بسته ، جام فیشر و مسابقات سریع هفتگی با تیتر خبر مذکور ( قطار لیگ برتر سرانجام در هکمتانه ) چیست ؟ ما که هر چه فکر کردیم ، فقط به یک نتیجه رسیدیم ، شاید برخی از دوستان مسئول در هیأت محترم شطرنج استان همدان تمایل دارند تا ابد در حال و هوای مصنوعی ! لیگ برتر باقی بمانند .

سوال دوم : کل شرکت کنندگان جدول بسته مذکور 12 نفر می باشد که امکانات مورد نیاز آنها برای انجام بازی هایشان 6 عدد صفحه و مهره شطرنج ، 6 عدد ساعت شطرنج ، 6 عدد میز مسابقه شطرنج و 12 عدد صندلی در حالت استاندارد می باشد و مگر نه آنکه هیأت محترم شطرنج استان همدان ، به بهانه خرید امکانات آنچنانی برای خانه شطرنج همدان ، حتی از پرداخت حق الزحمه ی اکثر مربیان ، داوران و دست اندرکاران برگزاری مسابقات ، امتناع می کنند ! پس چگونه است که برای برگزاری همزمان دور سوم جدول بسته ی مذکور و مسابقات سریع هفتگی در روز پنجشنبه که به خاطر همین تصمیمات لحظه ای این دوستان عزیز مسئول ، نهایتاً به 30 نفر هم نمی رسد و یا برگزاری همزمان دور چهارم جدول بسته ی مذکور و جام فیشر در روز جمعه که به خاطر همین طرز برخوردهای نسنجیده این دوستان عزیز مسئول ، نهایتاً به 20 نفر هم نمی رسد ؛ امکانات آنچنانی خریداری شده توسط مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان نمی تواند جوابگوی نیازهای اولیه برگزاری این تعداد محدود بازیکنان باشد ؟

سوال سوم : چگونه است که خانه شطرنج همدان برای برگزاری مسابقاتی که برخی از دوستان مسئول در هیأت محترم شطرنج استان همدان خوب می توانند از جنبه ی تبلیغاتی و نمایشی آن استفاده کنند ؛ حتی ظرفیت برگزاری دو لیگ برتر کشوری ، آنهم در دو بخش آقایان و بانوان را همزمان با حضور 21 تیم شش تایی ، بعلاوه سرپرستان ، مربیان و همراهان آنان که بالغ بر 150 نفر می شود را دارد ، اما برای حضور نهایتاً 40 بازیکن بومی ، ظرفیت پذیرش ندارند ؟

سوال چهارم : از منابع موثق شنیده بودیم که بعد از انتشار مطلبی در پایگاه همدان شطرنج با عنوان فیشر هم درگذشت !!! مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان ، همه تلاش خودشان را بکار بسته اند که خلاف این ادعا را اثبات نمایند که شاهد این مدعا ، علاوه بر دیده های عینی خودمان ، تماس های حضوری و تلفنی مکرر برخی از مسئولین مربوطه با بچه های زیر 14 سال و درخواست شرکت آنان در مسابقه ی جام فیشر می باشد که البته صرف نظر از نیت اشاره شده ، کار قابل ستایشی است ! پس آیا نمی شد ، روز جمعه صبح که خانه شطرنج همدان نیز تعطیل می باشد ، مسابقات جدول بسته را در طبقه بالا و جام فیشر را در طبقه پایین برگزار کرد ؛ به همین سادگی !؟

سوال پنجم : آیا مسئولین عزیز در هیأت محترم شطرنج استان همدان نمی خواهند از اینگونه رفتارهای اشتباهی که قطعاً به ورزش شطرنج و دوست داران آن لطمه می زند ؛ دست بردارند و آیا عدم کسب حتی یک رتبه تک رقمی در کل مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور ( 7 رده سنی پسران + 7 رده سنی دختران ) در دو سال گذشته ،  برای اثبات غلط بودن روش در پیش گرفته ی این عزیزان مسئول در هیأت شطرنج استان همدان ، کافی نیست ؟

خبرتکمیلی

هیأت محترم شطرنج استان همدان در اقدامی تحسین برانگیز ، حداقل یکی از دو مسابقه ی از دست رفته را دوباره احیا کرد ؛ که وظیفه ی خود می دانیم بابت این اقدام شایسته ، از عاملان آن تشکر نمائیم .

 

و اما روایت احیای دوباره پنجمین دوره مسابقات جام فیشر به روایت تصویر و کلام

نه توسط پایگاه همدان شطرنج ، بلکه توسط هیأت محترم شطرنج استان همدان !!!


لطفاً حداقل اطلاعیه های مسابقات شطرنج هفتگی

شهر خودمان ( همدان ) را به روز کنید

امروز 8 / 12 / 91 است

!!!

یعنی بیش از 4 روز است که مسابقه هفتگی مربوطه در اطلاعیه بالا برگزار شده است

خبرتکمیلی اول : کمتر از 6 ساعت

پس از انتشار این مطلب در پایگاه همدان شطرنج

طی عملیاتی احتمالاً بسیار وقت گیر و سخت

!!!

بالاخره اطلاعیه مسابقات مذکور توسط هیأت محترم شطرنج استان همدان به روز شد

خبرتکمیلی دوم : کمتر از 24 ساعت

پس از انتشار مطلب اولیه در پایگاه همدان شطرنج

طی عملیاتی عجیب و غریب

!!!

اطلاعیه مسابقات مذکور توسط هیأت محترم شطرنج استان همدان دوباره تغییر کرد

 

پایگاه همدان شطرنج 

هیأت محترم شطرنج استان همدان و مسئولین محترم سایت مادشطرنج ، فرصت پاسخگویی برای شما عزیزان در نزد پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " همدان شطرنج " همواره محفوظ است.

 

برای چند صدمین بار پیشنهاد می نمائیم ! برخی از دوستان جوان در هیأت محترم شطرنج استان همدان بجای پذیرش دهها مسئولیت مختلف که باعث آن می شود که نتوانند هیچکدام از وظایفشان را به درستی انجام دهند ، یک مسئولیت واحد را پذیرفته و با تمرکز بر روی آن سعی نمایند که کار شایسته ای را به جامعه ی شایسته ی ورزش شطرنج استان همدان ارائه دهند و نیز یقین داشته باشند که مفید بودن بهتر از مهم بودن است .

 

برای چند صدمین بار به دوستان و همکاران مربوطه در سایت مادشطرنج نیز پیشنهاد می نمائیم ! که از دیگر سایت های فعال هیأت شطرنج استان های سراسر کشور ، از جمله : اصفهان - گیلان - تهران و ... بازدید به عمل آورده و در صورت لزوم از نکات مثبت مدیریتی آنان در اداره یک سایت وزین و مفید برای ورزش شطرنج استان همدان الگو برداری نمایند .

 

و همچنین به مسئولین ارشد هیأت محترم شطرنج استان همدان نیز برای چند صدمین بار پیاپی پیشنهاد می نمائیم که با تدبیر ، دقت و مشورت بیشتری به تقسیم مسئولیت ها در آن مجموعه ی محترم همت گمارند که جامعه ی ورزش شطرنج استان همدان مرتباً شاهد استعفاهای پی در پی همکاران و یا عدم حضور آنان و یا ناکارآمدی برخی از قسمت های مختلف هیأت شطرنج استان همدان در میدان عمل نباشند . 

به امید شکوفایی هر چه بیشتر ورزش شطرنج استان همدان

در سایه همدلی ، همکاری و هم اندیشی همه ی شطرنج بازان

خبرهای مرتبط

سایت هیئت های ورزشی شطرنج ایران { استان همدان }

لطفاً وب سایت هیئت شطرنج استان همدان را به روز رسانی کنید !؟

اطلاعیه هایی که یا اشتباهند یا تاریخ مصرف گذشته !

هیأت محترم شطرنج استان همدان ، ما در کنار شمائیم

ویروس سایت مادشطرنج هم از وضعیت موجود به فریاد آمد !

شروع به کار مجدد سایت هیئت شطرنج استان همدان (مادشطرنج)

 بیائیم به مسئولیت هایی که بر عهده گرفته ایم ، درست عمل کنیم !

 

{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir

www.hamadanchess.loxblog.com




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر